Torsdag d. 1. maj – Business arrangement med Laura Vilsbæk

Dato: 01. maj 2025

Kvindelige Virksomhedsejere sætter fokus på bestyrelsesarbejdet

Kom med, når Laura Vilsbæk tager os med til bestyrelsesland og afmystificerer arbejdet i en bestyrelse.

I 2023 vandt Laura Vilsbæk inspirationsprisen, som uddeles af Foreningen for Kvindelige Virksomhedsejere. Hun vandt den, fordi hun bevæbnet med fakta, humør og entusiasme stædigt bliver ved at skubbe til “plejer” i bestyrelsesland.

Nu glæder vi os til at møde Laura igen, og denne gang får hun mere taletid og mulighed for at uddybe både pointer og gode råd.

Kun ca. 20 % af bestyrelsesmedlemmerne i danske virksomheder er kvinder, og det er hverken godt for virksomhederne, for Danmark eller for kvinderne. Denne aften kigger vi på, hvad vi konkret kan gøre for at ændre det.

Laura Vilsbæk - Bestyrelsesaktivist

I foredraget deler Laura ud at sin viden om bestyrelsesarbejdet. Hun motiverer og inspirerer kandidater og får alle til at forstå – og tro på – at lige præcis de kan bidrage i en bestyrelse. Pludselig kan de se sig selv arbejde i en bestyrelse.

Helt konkret piller Laura bestyrelsesarbejdet fra hinanden, gør det nærværende og fortæller deltagerne præcis, hvad de skal gøre for at lande den første post.

Om Laura

Laura Vilsbæk er forfatter, foredragsholder og bestyrelsesaktivist. Hun er på en mission om at ændre sammensætningen af de danske bestyrelser. Der er brug for flere kvinder, der er brug for flere unge, og der er brug for mange flere forskellige kompetencer og mange flere former for erfaring, hvis bestyrelsen fortsat skal tages alvorligt og leve op til ansvaret som øverste, strategiske ledelse for vores virksomheder.

Laura er også forfatter til bogen “Du behøver ikke hedde Jens og gå i jakkesæt”, som er en trin-for-trin guide til at lande den første bestyrelsespost og en hjælp til at finde vej i det danske bestyrelseslandskab, og hun kommunikerer aktivt om det værdiskabende bestyrelsesarbejde og vejen til den første bestyrelsespost på http://Nyibestyrelsen.dk , på sociale medier, i klummer og debatindlæg, i foredrag, på kurser og workshops og senest også i podcasten “Ny i bestyrelsen”.

Bryggeri Skovlyst

Det får du med hjem:

🤜 Forståelse af bestyrelsesarbejdet på et konkret og jordnært niveau.

🤜 Sådan er timeforbruget – og sådan er det med honorarerne.

🤜 De konkrete ting, du kan gøre nu, for at finde din første bestyrelsespost.

🤜 Netværk og den særlige KV energi.

TID & STED

Torsdag d. 1. maj kl. 18-21.30
Bryggeri Skovlyst, Skovlystvej 2, 3500 Værløse

PROGRAM

Kl. 18:00 Velkommen og lækker buffet

Kl. 18.45 Velkommen i bestyrelseslokalet

Kl. 19.30 Kaffe, sødt og netværk

Kl. 20.15 Alle de hemmelig triks, når du skal have din første bestyrelsespost

Kl. 21.00 Netværk – få de gode kontakter med hjem.

Kl. 21.30: Tak for i aften

Generel information

For at deltage som gæst til vores arrangementer skal du være kvinde og ejer eller medejer af en virksomhed. Derfor beder vi dig oplyse din virksomheds CVR. nr. eller evt. tilsvarende udenlandsk nummer ved deltagelse. De samme betingelser er også gældende ved indmeldelse i foreningen.

Du er velkommen til at deltage to gange som gæst til foreningens arrangementer. Herefter må du melde dig ind, for at få glæde at netværket og alt det foreningen tilbyder.

Foreningen afholder fem-seks årlige Business Arrangementer på hverdagsaftener kl. 18.00–21.00 med en aktuel foredragsholder eller virksomhedsbesøg. Derudover afholdes generalforsamling, nytårskur samt vores årlige inspirationsprisfest.
Særligt for medlemmerne er der netværksgrupper, hvor de kan netværke i mindre fortrolige grupper på 6-8 medlemmer. Og for dem afholdes medlemsdag/sommerudflugt.

Da vi ikke holder til et bestemt sted, vil du opleve at arrangementerne foregår mange forskellige steder i Storkøbenhavn og omegn.

Business Arrangementer er altid gratis for medlemmer, der opkræves et “no-show”-gebyr ved afbud efter tilmeldingsfristens udløb eller udeblivelse. Gæster betaler for at deltage, møder gæster ikke op eller afmelder sig efter tilmeldingsfristens udløb, er billetten gået tabt.

Der bliver ved alle foreningens arrangementer taget billeder, som vi bruger til markedsføring på sociale medier, hjemmeside m.m. Hvis du ikke ønsker at optræde på billederne, bedes du oplyse dette til vores sekretariat.

Har du spørgsmål til foreningen er du velkommen til at skrive til sekretariatet på sekretariat@kv.dk