15.09.2023 Inspirationsprisfest 2023

Dato: 15. september 2023

Inspirationsprisfest  – 25 års jubilæum

Aftenen, hvor vi hylder kvinder vi beundrer og er inspireret af

Vi har fornøjelsen af at invitere dig til årets inspirationsprisfest,
hvor DU kan være med til at kåre vinderen af inspirationsprisen 2023.

De nominerede er Maria Christina Jarltoft, Laura Vilsbæk og Frederikke Antonie Schmidt – alle seje kvinder, der på hver deres måde er til inspiration for andre virksomhedsejere og iværksættere.

Du kan opleve de tre og høre om deres inspirerende rejse fra idé til virkelighed. Derudover byder aftenen på en skøn middag og netværk med andre kvindelige virksomhedsejere. 

TID & STED
Tid: Fredag den 15. september 2023 kl. 18.00 – 24.00
Sted:
 Kurhotel Skodsborg, Skodsborg Strandvej 139, 2942 Skodsborg
Parkering: Der er 200 gratis parkeringspladser i gadeplan. Parkering skal registreres i receptionen.

AFTENENS PROGRAM

Kl. 18.00 – Velkomstdrink

Kl. 19.00 – 3 retters festmenu, løbende præsentation af de nominerede

Kl. 22.00 – Afstemning og kåring af årets inspirationsprisvinder 2023

Kl. 22.30 – Kaffe med sødt

Kl. 24.00 – Kom godt hjem – husk din Goodiebag!

TILMELDINGSFRIST
Frist: Tilmelding senest d. 7. september kl. 23.00
Afbud: Ønsker du at melde afbud, bedes du sende en mail til sekretariat@kv.dk
 
PRIS & OVERNATNING
Gæster: kr. 650,-
Medlemmer: kr. 475,-
Værdi: kr. 2.450,-
Overnatning: Ønsker du at overnatte på hotellet efter festen, koster et single værelse kr. 1.400,- pr. person og et dobbeltværelse 1.700,- for to personer. Du kan booke et værelse ved at skrive til Andreas Holmelund (aho@skodsborg.dk). Husk at skrive at det er i forbindelse med KV arrangementet. 

Præsentation af nominerede

 

Grundlægger af stor international casting-platform

Maria Christina Jarltoft er nomineret for at skabe virksomheden Selfcast, som er en innovativ casting-platform, der forbinder talentfulde mennesker med producenter og casting directors inden for film, TV og reklamer på globalt plan. Selfcast er grundlagt sammen med Peter Grønbæk, og er en international virksomhed, som er til stede i 11 lande

At turde tænke og drømme stort skrammer ikke Maria Christina, der også gerne vil inspirere andre kvinder til at forfølge deres iværksætterdrømme og bryde barrierer. Hendes personlige rejse og succes er et levende bevis på, at dedikation og mod giver resultater. De 11 lande, som Selfcast er repræsenteret i, er kun begyndelsen.

“Jeg brænder for at gøre en forskel og skabe et mere inkluderende og mangfoldigt miljø i underholdningsindustrien,” udtaler Maria Christina. “Med Selfcast ønsker jeg at give talentfulde mennesker verden over muligheden for at skinne og opnå deres drømme.”

Maria Christina er en erfaren erhvervskvinde, der de seneste 20 år har dedikeret sit liv til at forbinde talentfulde mennesker med producenter og casting directors inden for film, TV og reklamer på globalt plan.

 

En bestyrelsesaktivist på en mission

Laura Vilsbæk er nomineret for sit arbejde som bestyrelsesaktivist. Hun er på en mission om at ændre sammensætningen af de danske bestyrelser. Der er brug for flere kvinder, der er brug for flere unge, og der er brug for mange flere forskellige kompetencer og mange flere former for erfaring, hvis bestyrelsen fortsat skal tages alvorligt og leve op til ansvaret som øverste, strategiske ledelse for vores virksomheder.

Laura sidder selv i 8 bestyrelser, og hun fik sin første bestyrelsespost, fordi den administrerende direktør havde indset, at de allerede havde rigeligt med bestyrelseserfaring i bestyrelsen. Det var noget andet, de manglede. Og det andet havde Laura.

Bogen “Du behøver ikke hedde Jens og gå i jakkesæt” har Laura skrevet som er en trin-for-trin guide til at lande den første bestyrelsespost og en hjælp til at finde vej i det danske bestyrelseslandskab. Laura kommunikerer aktivt om det værdiskabende bestyrelsesarbejde og vejen til den første bestyrelsespost på http://Nyibestyrelsen.dk , på sociale medier, i klummer og debatindlæg, i foredrag, på kurser og workshops og senest også i podcasten “Ny i bestyrelsen”.

 

At få flere kvinder til at stå stærkt og tage deres plads i verden

Frederikke Antonie Schmidt er nomineret for at have stiftet virksomheden roccamore med en mission om at få flere kvinder til at stå stærkt og tage deres plads i verdenen. Hun er ikke bange for at bryde glasloftet og tale åbent om både succes og frygten for at fejle.

”Vi fejrer rebellerne og opkalder vores sko efter de kvinder, vi selv bliver inspireret af. Faktisk var der blandt de allerførste 5 modeller nogensinde designet, et par fine blå støvler opkaldt efter Dronning Margrethe.” fortæller Frederikke.

Roccamore er foundet i 2014, og i starten var der masser af meninger om at det ikke kunne lade sig gøre, at sko kun handlede om pris og ikke om komfort og bæredygtighed. Frederikke har bevist, at de tog fejl. Hun igangsatte i december 2014 en online Crowdfunding kampagne på platformen Kickstarter og solgte 306 par sko. I 2021 solgte de 100 gange så meget.

Virksomheden er et opgør med modeindustrien, og er baseret på transparens og respekt, og uden at det hele handler om udsalg og rabatter. Frederikke sidder desuden i ByFounders Collective, Repræsentantskabet for Kolding Designskole og var i 2021 Formand for regeringens Genstartsteam for Mode og Tekstil.

Kommende arrangementer

Sæt kryds i kalenderen

Generel information

For at deltage som gæst til vores arrangementer skal du være kvinde og ejer eller medejer af en virksomhed. Derfor beder vi dig oplyse din virksomheds CVR. nr. eller evt. tilsvarende udenlandsk nummer ved deltagelse. De samme betingelser er også gældende ved indmeldelse i foreningen.

Du er velkommen til at deltage to gange som gæst til foreningens arrangementer. Herefter må du melde dig ind, for at få glæde at netværket og alt det foreningen tilbyder.

Foreningen afholder fem-seks årlige Business Arrangementer på hverdagsaftener kl. 18.00–21.00 med en aktuel foredragsholder eller virksomhedsbesøg. Derudover afholdes generalforsamling, nytårskur samt vores årlige inspirationsprisfest.
Særligt for medlemmerne er der netværksgrupper, hvor de kan netværke i mindre fortrolige grupper på 6-8 medlemmer. Og for dem afholdes medlemsdag/sommerudflugt.

Da vi ikke holder til et bestemt sted, vil du opleve at arrangementerne foregår mange forskellige steder i Storkøbenhavn og omegn.

Business Arrangementer er altid gratis for medlemmer, der opkræves et “no-show”-gebyr ved afbud efter tilmeldingsfristens udløb eller udeblivelse. Gæster betaler for at deltage, møder gæster ikke op eller afmelder sig efter tilmeldingsfristens udløb, er billetten gået tabt.

Der bliver ved alle foreningens arrangementer taget billeder, som vi bruger til markedsføring på sociale medier, hjemmeside m.m. Hvis du ikke ønsker at optræde på billederne, bedes du oplyse dette til vores sekretariat.

Har du spørgsmål til foreningen er du velkommen til at skrive til sekretariatet på sekretariat@kv.dk